Chris Do?! Wat een eindbaas is dit!?
Bekijk zijn videos!! Waarom? Hij houdt van debatteren en dankzij deze video’s leer je hoe je met cliënten met weinig budget moet omgaan. Vooral de manier waarop hij cliënten aanspreekt of situaties benaderd. Mega leerzaam!
Hier zijn wat key insights over cliënten met een (te) laag budget.
- Toon begrip en dat je haar wilt helpen. Geef enkele opties (andere bedrijven/ondernemers die jij kent) die binnen het budget passen.
- Geef vervolgens aan dat jij weet hoe je haar kan helpen maar dat jouw tarieven beginnen bij bedrag X.
- Zeg wat je bevalt aan het project maar dat je denkt dat het niet gaat werken op deze manier of voor bedrag X.
- Vraag of er andere mogelijkheden zijn en of er extra budget vrij gemaakt kan worden.
- Is dit niet mogelijk? Geef dan aan dat het niet gaat werken. Belangrijk! Biedt aan dat ze altijd bij jou terecht kan. (Je prijs zal wel het zelfde zijn)
- Vraag de Why behind the why! Ga wat dieper in op het probleem.
- Waarschijnlijk is het iets met sales of geld (elk bedrijf kan enkel bestaat door geld).
- Laat haar inzien wat ze misloopt als ze dit niet doet?
- Of hoeveel ze gaan verdienen als ze dit wel doen.
- Op dit moment ziet zij jou nog als een project of als kosten en dat wil jij niet zijn! Jij bent de oplossing! Dit wil je subtiel aan haar duidelijk maken.
- Vraag wat ze er voor overhebben om hun doel te behalen? Waarschijnlijk lopen ze miljoenen potentiële euros mis? Staat bedrag X gelijk aan omzet X ? Waarschijnlijk is het uitverhouding.
- Een belangrijke vraag voor haar is. “Hoeveel procent van omzet X is het volgens haar waard om te investeren in een mogelijke oplossing?”
- Hierdoor laat je zien dat jouw prijs schappelijk is ten opzichte van de mogelijke waarde wat jij gaat opleveren.
- Tot slot is het handig om aan te geven wat de eventuele vervolgstappen zijn.
- Laat merken dat je aan haar kant staat en dat je er voor haar bent wanneer zij je nodig hebt.
Bekijk hieronder zijn video! Neem de tijd want het is het zeker waard.